עולם ומלואו של קפה

קפה

קפה כבר מזמן לא המשקה ששותים בבוקר בשביל לפתוח את היום. קפה הוא תרבות, הוא אהבה, הוא העדפה אישית והוא משקה שמורכב מבחירות אישיות של כל מרכיב ואלמנט שקשור בו. על מנת שהקפה יהיה מוכן בדיוק כמו שאוהבים צריך לשים לב לכמה וכמה מאפיינים שלו – לסוג ולגודל הכוס, לחומר הגלם שהכוס עשויה ממנו, לטמפרטורה של הקפה, לטמפרטורה של החלב, לסוג הקפה עצמו ולחוזק שלו, לתוספת הוא היעדר הקצף ועוד. כל אחד אוהב לשתות קפה שאלמנט זה או אחר יהיה בו שונה, מה שהופך את הקפה למשקה כל כך מגוון שיש אינספור אפשרויות להכין אותו וכל אחת תהיה שונה מהאחרות. עבור אנשים לגימה מהקפה שלהם היא רגע של שלווה, של ריכוז, של הנאה מהטעם ולכן יש חשיבות גבוהה לדרך שבה מכינים את קפה. לאחרונה צצה נישה חדשה בעולם הקפה – היופי והאסתטיקה שלו.

איך אסתטיקה וקפה קשורים זה לזה?

כאשר מכינים את הקפה במסעדה או בית קפה והוא נמזג לתוך כוס זכוכית שקופה יש פה הרבה מקום לדמיון. הקפה לא חייב להיות אפור, חום או חיוור ותחת השגחה על ההעדפות האישיות של מי שעומד לשתות – אפשר להפוך את הקפה לחגיגה גם לעיניים. בזכות שבלונות לקפה שאפשר כיום להשיג באינספור צורות – אפשר ממש לצייר על הקפה, להוסיף כיתוב אישי או סתם להפוך את המשקה כולו לחגיגה גדולה שתעלה חיוך על פני מי שעוד רגע גם ייהנה מהטעם שלו. בנוסף לכך אפשר להכין את הקפה בשכבות כך שהמצד השכבות ייערמו זו על גבי זו ותתקבל ממש תמונה מדורגת ומרהיבה של צבעים האחד על השני. יש אנשים שמעבר להמתנה ללגימה הראשונה גם ממתינים בבית הקפה או המסעדה לראות איזה ציור או הקדשה הבריסטה יעשה להם על הקצף של הקפה.

קפה ומצב רוח טוב

כאמור – שתייה של קפה כבר מזמן אינה רק שתיית משקה חם. זו תרבות של ממש, זה עצירה של מרוץ החיים לטובת הטעם הטוב והטעים בדיוק כמו שאוהבים ובדיוק מתי שצריכים אותו. כאשר עובד לוקח הפסקה של כמה דקות מהמטלות המקצועיות שעומדות בפניו לאורך יום העבודה הוא רוצה להתנתק לחלוטין מכל מה ששגרתי ורגיל והוא רוצה להתרכז בטעם של הקפה שמביא איתו גם רוגע ושלווה, נותן לו כוח להמשיך לעבוד ומאפשר לו כמה דקות של התאווררות שכל אחד צריך מדי כמה שעות. מכאן האהבה הגדולה לקפה ומכאן גם קל יותר להבין למה לקפה יש חשיבות כל כך גדולה בעיניהם של כל אלה שאוהבים לשתות אותו, ללא קשר לגיל, למצב אישי או משפחתי ולתפקיד שלהם בעולם התעסוקה.

שיתוף:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
תוכן עניינים

מאמרים נוספים

האם קפה מפריע לקשב וריכוז

קפה, משקה פופולרי שמיליונים ברחבי העולם נהנים ממנו בשל טעמו העשיר והשפעותיו המעוררות, מכיל קפאין, ממריץ טבעי הידוע ביכולתו לשפר את הערנות הנפשית, המיקוד והריכוז.

למה כדאי להגיש קפה עם פירות

הגשת קפה עם פירות יכולה לשפר את החוויה החושית הכוללת ולספק שילוב מענג של טעמים, מרקמים וניחוחות. בעוד שקפה נהנה לעתים קרובות בפני עצמו, שילוב