מתכונים עם קפה

מתכונים עם קפה

קפה הוא אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם כולו. יש לו זנים רבים, טעמים שונים, ארומה משכרת ומיליוני אנשים אשר מכורים לצריכתו ולטעמו הנפלא. אך מעבר להיותו משקה, הקפה יכול להיות משולב גם במזון. במאמר זה נביא לפניכם מתכונים עם קפה. אז לכל מי שחשב שקפה רק שותים, הנה לפניכם קפה שגם אוכלים.

פילה בקר בשילוב קפה

הפילה נחשב לנתח המובחר ביותר של הפרה, הוא רך ונימוח בפה עם כל ביס. אם אתם פורסים אותו הוא הופך למדליוני פילה עסיסיים וטעימים במיוחד. לפנים מתכון נפלא שבו הקפה מעשיר את טעמו של הנתח המצוין הזה.

פילה מיניון עם קפה

המרכיבים הנדרשים להכנת המנה הם: קילו אחד של בשר פילה חתוך לקוביות, מעט קמח (כדי לקמח את קוביות הבשר), שמן זית איכותי, שלושה בצלים קצוצים דק, שתי שיני שום קצוצות, כוס יין לבן יבש או חצי יבש, כוס אספרסו קצר, חמישה עשר עלי מרווה ולתיבול מלח ופלפל גרוס.

אופן ההכנה: במחבת גדולה זולפים שמן זית ומניחים בה את קוביות הפילה המקומחות. כעת השחימו אותן מכל הכיוונים והניחו אותן בצד. לאחר מכן הוסיפו למחבת את השום והבצל וטגנו מעט, הוסיפו את עלי המרווה וטגנו עוד שתי דקות. הוציאו החוצה את העלית והוסיפו לבצל ולשום את שוט האספרסו והיין הלבן יחדיו וערבבו. המשיכו לערבב עד אשר יתקבל רוטב סמיך. כעת השיבו את קוביות הפילה המושחמות חזרה אל המחבת, תבלו עם מלח ופלפל גרוס, הביאו לרתיחה והסירו מן האש. תוכלו להגיש את המנה הנפלאה הזו לצד פירה, או להתענג עליה בלוויית לחם לבן.

סלט קינואה עם טוויסט של קפה

הקינואה כבר מזמן הפכה לשם דבר במטבח הישראלי, היא בריאה, מזינה וטעימה לכן הבאנו לפניכם מתכונים עם קפה הכוללים סלט קינואה מפנק ובריא בשילוב רוטב ויניגרט וקפה. להכנת הסלט נזדקק לשתי בטטות חתוכות לקוביות קטנות, שקית של עלי תרד בייבי, כף מלח גס, שתי כפות סוכר חום מסוג דמררה, רבע כוס גרגירי רימון טרי וחצי כוס של קינואה. להכנת הרוטב שלנו נזדקק לקליפת תפוז מגוררת, שתי כפות של חומץ תפוחים, כף אחת של דבש, חצי כוס שמן זית איכותי, מיץ לימון טרי, אספרסו קצר כוס אחת, חצי כוס של שמן סויה וכפית חרדל דיז'ון. 

טרם הרכבת הסלט הצבעוני והיפיפה הזה יש לתבל את קוביות הבטטה עם מלח וסוכר ולהכניסן למשך רבע שעה לתנור בחום של 200 מעלות. את הקינואה יש לבשל עד שהיא מרוככת, לסננה מהמים ולייבשה היטב.

להכנת הרוטב יש לקחת את כל המרכיבים למעט השמנים ולהכניסם למעבד מזון. כעת ערבבו אותם יחד. בזמן שמעבד המזון עובד, החלו לזלף פנימה את השמן זה אחר זה לאט ובעדינות כדי ליצור תחליב (אמולסיה- ערבוב של שמן ומים יחד).

להכנת הסלט קחו קערת הגשה יפה, הניחו בה את כל מרכיבי הסלט, צקו מעל את רוטב ויניגרט הקפה שלכם ושיהיה לכם בתאבון.

עוגת טירמיסו

המתכון הכי מזוהה עם קפה הוא הטירמיסו, להכנת העוגה הטעימה במיוחד הזו נזדקק לשני מכלי שמנת מתוקה, חבילת בישקוטים, עשרה חלמוני ביצה, כוס סוכר לבן, חמש כפות מסקרפונה, שלוש כוסות אספרסו קצר, שתי כפות קקאו וחצי שוט ליקר קפה איכותי. 

טירמיסו

להכנת הטירמיסו נקציף את החלמנים במערבל עם חצי כוס סוכר עד קבלת קצף יציב. לאחר מכן נקציף את גבינת המסקרפונה יחד עם שני מכלי השמנת יחד ואליהן נוסיף את יתרת הסוכר וליקר הקפה. כעת ערבבו יחד את קצף הביצים עם תערובת הגבינה בתנועות קיפול. 

כעת שפכו כמחצית התערובת המאוחדת לתבנית, יישרו את הקרם והניחו מעליו את בישקוטים אחד לצד השני לאחר שטבלתם אותם בקפה האספרסו. שפכו את יתרת התערובת על הבישקוטים והניחו במקרר. את העוגה יש לעטר עם אבקת הקקאו לפני ההגשה.

לסיכום, מתכונים עם קפה אינם חייבים להיות דווקא קינוחים, והם יפתחו לכם צוהר לעולם קולינרי שלם שמעולם לא הכרתם.

שיתוף:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
תוכן עניינים

מאמרים נוספים

האם קפה מפריע לקשב וריכוז

קפה, משקה פופולרי שמיליונים ברחבי העולם נהנים ממנו בשל טעמו העשיר והשפעותיו המעוררות, מכיל קפאין, ממריץ טבעי הידוע ביכולתו לשפר את הערנות הנפשית, המיקוד והריכוז.

למה כדאי להגיש קפה עם פירות

הגשת קפה עם פירות יכולה לשפר את החוויה החושית הכוללת ולספק שילוב מענג של טעמים, מרקמים וניחוחות. בעוד שקפה נהנה לעתים קרובות בפני עצמו, שילוב